top of page
חיפוש

טיפים לשיפור ושימור הקוגניציה במחלת פרקינסון

הרבה אנשים עם מחלת פרקינסון חוששים מהדרדרות קוגניטיבת אך ישנם דברים שאפשר לעשות לשיפור ושמירה על החשיבה וזיכרון. הבריאות הפיזית חשובה מאד ולכן פעילות גופנית תכופה, דיאטה מאוזנת (ים תיכונית) והפסקת עישון הינם חשובים. בנוסף כפי שמפורט במאמר מטה (לינק מצורף) מומלץ על:

  1. מעורבות חברתית תכופה. פגישות עם חברים ומשפחה, קבוצות תמיכה או חוגים יכולים גם למנוע בדידות אך גם חשובים מאד לשמירה על יכולת החשיבה וזיכרון.

  2. טיפול בלחץ נפשי. ידוע שלחץ נפשי משפיע לרעה על קוגניציה. לכן כדאי לעסוק בפעילויות שמורידות לחץ נפשי כגון מדיטציה, הליכות בטבע, מיינדפולנס וכו׳

  3. שינה טובה. שינה טובה היא חשובה מאד לתפקוד של הזיכרון וכאשר לא ישנים מספיק יש לזה אפקט שלילי על קוגניציה. במידה ויש קשיי שינה יש לדווח על כך לרופא המטפל.

  4. איזון גורמי סיכון ווסקולריים. יש חשיבות מרובה לאיזון גורמי סיכון ווסקולריים אשר כוללים איזון לחץ דם, כולסטרול וסוכרת. איזון נכון של הגורמים הללו תורמים למניעת הדרדרות קוגניטיבית.

  5. המנעות מנטילת תרופות מסויימות. ישנם תרופות אשר יכולות לתרום לירידה קוגניטיבית במיוחד אלו לטיפול בכאבים וכדורי שינה. חשוב לעבור על התרופות עם הרופא המטפל ולהמנע מאלו שיכולות להחמיר את החשיבה או זיכרון.




206 צפיות0 תגובות
bottom of page